čtvrtek 6. července 2017

V plném proudu

Sklízíme, zavařujeme, marmeládujeme, džemujeme, vyrábíme šťávy.
Martínek si už druhý týden lebedí s babičkou u moře ve Španělsku. Předevčírem jsme odvezli i Pavlíka s Jiříkem k druhé babičce na tři dny na chatu, doma máme jen Tomáška. Je tu nezvyklé ticho, téměř není co uklízet, no skoro bych se i mohla chvílemi, když Tomášek spinká, nudit :). Tak hurá do zpracování naší úrody. Jahodová a malinová marmeláda, zavařené třešně  si už lebedí v novém regálku ve spíži a včera jsem uvařila třešňový sirup a směsku - marmeládu z muchovníku, malin a rybízu. Letos poprvé jsem na marmelády použila citrusový pektin, je čistě přírodní, marmelády výborné. Stačí jen 1kg ovoce, 400 - 500g cukru, 10g pektinu a šťáva z citrónu. 




Děkuji za vaše návštěvy. Mně se zítra sjedou všichni domů, hurááá :)

6 komentářů:

  1. Veľká šikulka!
    Verím ti, že keď sú 3 preč, máš zrazu ticho a skoro nudu :-)
    Uží si to!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jj je to tak, to nezvyklé ticho doma.
      Užívej prázdniny.

      Vymazat
  2. BĚTUŠKO ZDRAVÍM, JSI PILNÁ JAKO VČELIČKA KLUKŮM BUDE URČITĚ CHUTNAT, JÁ UŽ JEN MARMELÁDKU Z JAHOD , TAKY JSEM DĚLALA PLNO DŽEMŮ A ŠTÁV ,TED UŽ NE DĚTI JSOU PRYČ A DCERA TA SI SAMA ZAVAŘUJE. JÁ DĚLÁM OKURKY ,ČERVENOU ŘEPU A NADĚLALA SLADKÉ KNEDLÍKY DO MRAZÁKU. TO NÁM STAČÍ.HEZKY SI UŽÍVEJTE LÉTA A JEŠTĚ TEDA HODNĚ BYLINKUJU NA ZAHRADCE. AHOOOOIJ JANA T.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při tolika strávnících je třeba se otáčet, navíc mě práce v kuchyni baví a domácí je holt domácí.
      Přeju krásné léto.

      Vymazat
  3. Marmelády i šťávy vypadají moc dobře. O citrusovém pektinu jsem zatím jen četla, budu ho muset taky někdy vyzkoušet. Ovšem letos nejspíš nebude na čem - na chalupě nám třesně a višně pomrzly a pokud jde o rybíz, tak ho nejspíš sklidí špačci a kosáci :-(.
    Hezké léto

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Marmeláda je z něj výborná, už u něj zůstanu. Čím méně chemie, tím lépe. No my jsme letos bez meruněk, taky zmrzly.
      Přeju krásné léto.

      Vymazat