čtvrtek 13. dubna 2017

Jidáše

Kluci milují kynuté buchty na všechny možné způsoby, a tak jsem dnes kromě zeleného obědu připravila i jidáše, které se dříve v tento den a v mnoha domácnostech dodones pečou. U nás se nikdy nedělaly, tak jsem vyhledala recept na internetu a hned jak Tomášek usnul, jsem se pustila s chutí do práce. A tady je výsledek mého snažení :). 




Recept:

Na kvásek: 30g droždí, lžička krystalového cukru, 250 ml vlažného mléka
Dále: 500g polohrubé mouky, 100g rozpuštěného másla, 3 žloutky, špetka soli, citrónová kůra. Na potření před pečením vajíčko, trošku mléka, mandle.
Na potření po pečení: rozehřátý med s troškou rumu (u nás nealko varianta pro děti), po vychladnutí lze ještě posypat moučkovým cukrem.

V míse zpracujeme těsto, necháme vykynout, pak vytvarujeme válečky a z nich spirálky - jidáše. Necháme chvíli kynout na plechu, pak potřeme rozšlehaným vajíčkem s troškou mléka a posypeme mandlemi. Pečeme v předem vyhřáté troubě na 200°C a pečeme do zlatova. Ještě horké potíráme rozehřátým medem. 
Nám moc chutnaly, kdo ještě nedělal, určitě zkuste.

A taky nové aranžmá ve váze, kočičky zůstaly, zlatý déšť nahradil pučící tamaryšek.



Děkuji za vaše návštěvy.

3 komentáře:

  1. Krasne jidasky mate. Ja se k nim letos nedostala. Ale my vubec Velikonoce moc neprozivame...

    OdpovědětVymazat
  2. Jidáše vypadají moc povedeně, já je ještě nikdy nepekla. Zkusím asi až po svátcích. Dnes jsem pekla beránka a 4 malé mazance.
    Přeji krásné Velikonoce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás se po nich jen zaprášilo. Včera jsem pekla také mazanec, ale už není co fotit. Dneska jsme výletovali, tak beránek bude až zítra :).
      Také přeju krásné Velikonoce.

      Vymazat