neděle 19. července 2015

Borůvkové mámení

Když jsme byli malí, jezdívali jsme s rodiči každý rok v červenci na borůvky do Slavonic. Před třemi roky jsme tuto tradici s našimi dětmi obnovili. Loni i předloni jen lítali po lese a tu a tam něco uzobli. Letos už i Martínek s Pavlíkem nasbírali každý jeden hrníček, prý na koláč. Jiřík taky sbíral, ale jen do pusy :).
A také jsme si jen tak užívali ticha a krás lesa.



Samozřejmě jsme nesměli vynechat návštěvu Bejčkova mlýna, kam se naši kluci těší kromě občerstvení především na zvířátka a prolézačky. 



No a já jsem pak musela borůvky zpracovat :). Udělala jsem marmeládu a pooprvé také domácí zmrzlinu, jen se po ní zaprášilo.

Na zmrzlinu potřebujete:
2 tvarohy ve vaničce
zakysanou smetanu
smetanový jogurt
cukr moučka
a asi 150 g borůvek

Část borůvek jsem rozmixovala ponorným mixérem, část jen rozmačkala vidličkou, abychom měli ve zmrzlině kousky ovoce. Do borůvek jsem dle chuti přidala cukr a vyšlehala s jogurtem. Vedle v misce jsem umíchala tvarohy a zakysanou smetanu a vše smíchala  dohromady a šup s tím do mrazáku.




No a zbytek borůvek jsem napytlíkovala do mrazáku, budou se hodit :).

Krásný zbytek dne!

4 komentáře:

  1. Betka, nádherný deň to bol, aj práca a hra, to majú deti najradšej. A výborný recept, musím niekedy vyskúšať, ale ja na čučoriedky nepôjdem, kúpim na trhu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. :), na trhu to budeš mít bez práce.
    Ano užili jsme si, byl to super den.

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Bety, zásada č 1. - při sběru borůvek, musí všichni sběrači PÍSKAT :))) , aby neubývalo. Pa a užívejte léta a darů přírody. Stáňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :), :) tak já jim to příští rok navrhnu.
      Přeju krásný víkend.

      Vymazat